Co způsobuje tak hluboký propad?
Jsou to většinou leasingové operace, ale také fakt, že firmy a podniky zahlcují trh několikrát měsíčně novými modely s výhodnějšími technologiemi nebo lepším vybavením či s novými úpravami. Což znamená, že je trh zahlcen zánovními vozy, koupené před rokem až třemi. A tyto zánovní ojeté automobily vytlačují nová auta a jejich ceny z trhu, což znamená, že musí s cenami dolů.
Současná situace na trhu s ojetinami
Momentálně stojí miska vah na straně ojetin. Trh a nabídka je tak velká, že nové automobily ztrácejí na ceně a ojetiny, hlavně ty mladé, získávají na ceně, pročež je o ně větší zájem než o auta nová.
Co ovlivňuje hodnotu automobilu?
· Najeté kilometry
· Vážnější havárie
· Počet majitelů
· Typ převodovky
· Stupeň výbavy
· Typ motoru
· Původ vozu (je-li český, přidá to až deset procent na ceně směrem vzhůru, je-li zahraniční, může to být až stejné procento směrem dolů)
Ze které země klesá kupní hodnota automobilu nejpomaleji?
Jsou to v tomto pořadí: Česko, Německo, Francie a Japonsko. Nejméně věříme Italům, jejich vozy u nás klesají na hodnotě nejvíce a nejrychleji.
Co by mělo zánovní auto mít, aby se zvětšila šance na jeho co nejvýhodnější prodej?
· Doložená servisní historie
· Výhoda je český původ auta
· Prodělané havárie
· Automatická převodovka
A nejlepší cesta k novému autu?
Na tom se shodují experti téměř jednohlasně: koupit si rok staré auto. Kupovat nové auto není vůbec třeba. Dnes se trh řídí výhradně nabídkou a poptávkou, nějaké tabulkové systémy vůbec nefungují.