PR je zkratka, která znamená public relations. Zabývá se tedy vztahy s veřejností. K čemu je to dobré? Pokud vlastníte firmu a potřebujete, aby si vybudovala svou pozici a získala navrch před konkurencí, pak se vám nějaká PR agentura bude hodit.
Jednoduše řečeno, PR agentury zajišťují, dobré vztahy s médii, pomáhají vybudovat image vaší značky. Také vytvářejí mediální kampaně. Měla by jí předcházet SWOT analýza, který by vám měla říct, jaká úskalí vás mohou potkat. PR tymy v kampaních využívají rozpočet, který si předem stanoví.
Marketingový mix se tedy zabývá celkovým výrobním procesem výrobku, zatímco komunikační se stará o propagaci a povědomí o výrobku.
PR je součástí marketingového mixu i součástí mixu komunikačního. Ať už začínáte jakýkoliv projekt, je důležité si nejprve naplánovat, pro kterou skupinu lidí je váš projekt určen, koho chcete ovlivnit. Prostředkem, bez něhož se tzv. píáristi neobejdou, jsou média. Tvoří do médií žádoucí obsah, aby se vědělo to, co je pro daný projekt prospěšné. Na druhou stranu pokud se něco nepovedete, pak se uplatňuje tzv. krizová komunikace, kdy se agentury nebo PR oddělené snaží opět prostřednictvím médii problém vyřešit a vrátit firmě pozitivní image.
Běžný čtenář velice často ani nepozná, že čte nějakou zprávu, která byla napsaná s nějakým účelem, že se tedy jedná o PR článek. Dnešní politické strany se bez PR opravdu neobejdou.
Jedná se tedy o neodmyslitelnou marketingovou složku. Možná vás napadá, že činnost PR má podobné cíle s reklamní kampaní. Tzv. reklamky patří ale spíše do kreativní oblasti. Vymýšlí se slogany, reklamní spoty atd. PR se soustředí na budování vztahů soustředěné nejen na zákazníka, ale také na zaměstnance, např. prostřednictvím firemního časopisu nebo různých eventových akcích, kde se utužují stávající vztahy a navazovat kontakty.