Jednou z definic reklamy je propagace společnosti, obchodní značky, produktu nebo služby, zpravidla spojená s cílem zvýšení prodeje nebo poptávky po konkrétní službě. Podle médií, k reklamě použitých, ji pak označujeme jako reklamu televizní, rozhlasovou, internetovou, venkovní nebo plakátovou.
Záleží na cílové skupině, na příjemcích reklamy, které má oslovit. Podle její charakteristiky se stanovují další postupy a strategie, stanovuje se, co, kdy, kde a jakým způsobem se má cílové skupině sdělovat. Primární účel reklamy je možné rozdělit do tří skupin, reklama informuje například o novém výrobku a vytváří primární poptávku, přesvědčuje zákazníka o tom, že právě onen výrobek je nejlepší a má nejlepší vlastnosti nebo se jen takzvaně připomíná, že existuje a ujišťuje zákazníky, že zvolili správně.
Každá z reklamních kampaní má svoje kladné i záporné stránky. Televizní reklama poskytuje masové pokrytí a kombinuje sluchové a vizuální prostředky, naproti tomu náklady na její tvorbu a vysílání jsou poměrně vysoké a reklamní spot má jen krátkou dobu na oslovení potenciálního zákazníka. Internetová reklama umí velmi aktuálně a přesně zasáhnout cílovou skupinu s možností okamžitého nákupu produktu nebo služby a poskytuje zpětnou vazbu, její zásah je velmi dobře měřitelný. Naproti tomu může být méně důvěryhodná a reklamy jsou často blokovány.
Skutečně komplexní https://www.imperialmedia.cz/sluzby/ jsou poskytovány reklamními a digitálními agenturami prostřednictvím jejich grafických, webových, foto a video studií. Mohou pro firmu vytvořit logo, kompletní grafický manuál, obalový design a jednotný vizuální styl. Důležitá je webová prezentace, e-shop, správa sociálních sítí i PPC kampaní, stejně jako profesionálně zhotovené a zpracované fotografie a reklamní spoty, tiskoviny nebo různé reklamní předměty.